Okul Yürütme Komisyonunun Kurulması:
Projeninetkinbirşekilde yönetilmesiamacıyla MillîEğitimBakanlığıtarafındanbaşlatılan “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında, okulumuzda Okul Yürütme Komitesi oluşturuldu. Komisyon, 07.10.2024 tarihinde Okul Müdürümüz başkanlığında gerçekleşen toplantıda projenin amacı, kapsamı ve hedefleri üzerine bilgi paylaşımında bulundu. Komisyon üyeleri, projenin başarılı bir şekilde yürütülmesi için görev ve sorumluluklarını belirledi.
Ekim ayı içinde tüm sınıflarda “Bilen Oturur” etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte, sınıfta belirlenen bir kelimenin eş anlamlısını bulabilme etkinlikleri yapıldı(Tahtaya yazarak ve akıllı tahta kullanılarak). Doğru cevap veren öğrenciler sırayla oturdu. Bu etkinlikle öğrenciler, kelimelerin eş anlamlarını bulmaları ve kullanımlarını pekiştirme fırsatı buldular.
Pano Çalışması
Tüm sınıflar ortaklaşa bir pano hazırlayarak okul panosu oluşturuldu. Bu panoda yer alan Klasik eserler ve yazarlar tanıtılarak Türk edebiyatındaki yeri hakkında bilgiler verildi. Bu çalışmayla öğrenciler Türkçemiz için önemli yazarlarını ve bu yazarların eserlerini daha yakından tanıma fırsatı buldurlar.
Sözlük Tasarım Yarışması
Okulumuz 4. Sınıf öğretmenleri “Sözlük Tasarım Yarışması” düzenledi. Bu yarışmaya gönüllü öğrenciler katıldı. Öğrenciler, kendi tasarladıkları sözlükleri jüriye sundular. Jüri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda okul birinci seçilerek eserimiz ilçeye gönderildi. Bu yarışmayla öğrenciler, sözlüklerin nasıl tasarlanabileceği konusunda fikir sahibi oldular.
Şiir Şöleni Düzenlendi.
Okulumuz 3. Sınıf öğrencileri Okulumuz kütüphanesinde şiirler okudu.
Genel Değerlendirme
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ekim ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.
Faaliyet Duyuru Etkinliği
Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kasım ayı etkinlik ve faaliyetleri ile ilgili gerekli duyuru ve bilgilendirme yapıldı.
Anlamını Bul Etkinliği
Okunan şiirlerden seçilen, bilinmeyen kelimeler öğrenciler ile paylaşılır ve öğrenciler tarından anlamları bulunur.
Afiş Çalışması Etkinliği
Öğrencilerden bu bilinmeyen kelimelerden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturması istenir.
Pano Çalışması
Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi/afişi seçilir ve panoda sergilenir.
Afiş Yarışması
Sınıfların en iyi cümleleri ve afişleri arasından okulun en iyi cümlesi/afişi seçilir.
Okulların en iyi cümleleri ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilçenin en iyi cümlesi/afişi seçilir.
Genel Değerlendirme
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Kasım ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.
Aralıkve Ocak aylarındaprojenindevamıniteliğindeaşağıdakifaaliyetler gerçekleştirildi:
Dede Korkut Hikâyeleri "Anlamını Bul" Etkinliği
“Dede Korkut Hikâyeleri” öğrencilere paylaşıldı. Öncelikle Türk dünyasının önemli karakteri Dede Korkut hakkında detaylıca bilgi verildi ve hikâyelerin başlıkları ve içerikleri sınıf ortamında değerlendirildi. Seçilen hikâyelerden hareketle anlamı bilinmeyen sözcükler derlendi. Bu sözcükler birleştirildikten sonra belli şablon üzerinde "Anlamını Bul" kartları hazırlandı ve tüm sınıf düzeylerinde keyifle oynandı. Bu etkinlikle birlikte hem öğrencilerin kelime dağarcığı geliştirildi hem de edebi metin değerlendirme becerileri artırıldı.
Dede Korkut Hikâyeleri "Hatırlamaca" Etkinliği
Seçilen Dede Korkut Hikâyelerden hareketle anlamı bilinmeyen sözcükler derlendi. Etkinlik çerçevesinde belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyerek belli şablon üzerinde "Hatırlamaca" etkinliği için bulmaca hazırlandı. ve tüm sınıf düzeylerinde sorunsuz şekilde uygulandı.
Dede Korkut Hikâyeleri "Anahtar Kelimelerle Hikâye Yazma" Etkinliği
Dede Korkut Hikâyeleri en iyi yansıtan sözcükler her sınıf düzeyinde öğrencilerle belirlendi ve örnek bir çalışma öğrencilerle paylaşıldı. Belirlenen sözcüklerden ve verilen örnekten hareketle Dede Korkut Hikâyeleri benzeri hikâyeler yazdırıldı ve öğrencilerin yazma becerilerin gelişmesi sağlandı.
"Dede Korkut Hikâyelerinden Hareketle Yeni Bir Hikâye Yazma Yarışması" Etkinliği Dede Korkut Hikâyeleri detaylı şekilde okutulduktan sonra bu hikâyelere ait kahramanlar belirlendi. Belirlenen bu kahramanların fiziksel ve ruhsal özellikleri korunarak yeni bir öykü kurgusu yapmaları öğrencilerden istendi. Verilen süre bitiminde öyküler toplanarak gerekli geri dönüşler öğrencilere bildirildi ve öğrencilerin yazma becerilerin gelişmesi sağlandı.
Anasınıfı Öğrencilerimiz ile Aralık ayında Yazar Buluşmaları kapsamında öğrencilerimizi Sema YAYLI yazarımız ile online buluşturduk. Sema Hanım ‘’Karlı Dağlar’’ isimli kitabını anlattı.
Ocak ayında Milli eğitim bakanlığının gönderdiği kitapları kullanarak Türkiyemizdeki illerle ilgili çalışmalar yaptık Memleketim Nevşehir-Rize-Bursa-Mardin-Adana-Denizli illerini ve o illerdeki kültürel miraslarımızı öğrendik.
Genel Değerlendirme
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ocak ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ocak ayında yapılan çalışmalar eksiksiz şekilde tamamlandı. Öğrencilerin kelime dağarcığının artırılması çalışmaları olumlu sonuç verdi ve öğrencilerin yeni öğrendiği sözcükleri günlük hayatta kullandıkları görüldü. Yapılan hikâye yazma çalışmalarıyla yazma becerilerinin geliştiği fark edildi. Ders içi yapılan yazma çalışmalarına da olumlu katkı sağladı.